logga

Priser och betalning
Varje vara säljs med VMB, Undantag gäller när 25% moms anges vid priset.
I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt plus emballage . lev ca  3-7 dagar efter Wefakonst AB  mottagit er betalning för valt konstverk. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.


PRODUKTER
produkternas färgåtervinning varierar från skärmbild till tryck . beroende  skärmkvalite fotokvalite. Bilderna på Wefakonst hemsida kan vara beskurna , vi besvarar gärna eventuella frågor .

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER
I förhållande till kunderna  behandlar Wefakonst AB i huvudsak kundernas namn telefonnummer ,adress och epostadress. Denna information används enbart till följande ändamål, uppförande av kunddatabas med kundernas kontakt uppgifter samt till marknadsföringsaktiviteter.

Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.


Leveranser
Leveranstiden omfattas av frakt leverantörens vilkor. Våra leveranser sker med Bussgods som tillhandahåller en kvalitets säker leverans. Alla konstverk är försäkrade av oss via Länsförsäkringar tills leveransen genomförts.

Returer
Köparen står för returfrakt och embalage kostnad själv. Alla varor skickas via Bussgods.
Om förseningar skulle uppstå så ombeds kunden kontakta oss på info@wefakonst.se. 
Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat skick. Varan skall returneras med likvärdigt emballage som den levererades med samt med likvärdig frakt. Använd gärna embalaget som varan kom i det är anpassat för säker transport. Det är viktigt att kunden försäkrar varorna vid retur.
Är något trasigt eller skadat vid retur tar inte Wefakonst något ansvar för varan.
Wefakonst har alltid varorna försäkrade till kund, skulle något vara trasigt vid leverans
anmäler köparen skadan till transportföretaget och lämnar de uppgifter som försäkringsbolaget önskar. Vid transportskada ersätter Wefakonst med ny likvärdig vara eller återbetalning.
Vi följer Allmänna reklamationsnömndens rekomendationer( distans och hemförsäljningslagen 2005:59). ( Vi bistår gärna med retur sedel. )


Återbetalningsskyldighet
Kunden ombeds att meddela oss samt ange på vilket sätt kunden anser att varan är felaktig på info@wefakonst.se
Kunden står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.